Rimi ostudirektor Maris Rannus: taimsed tooted on jaekettidele hea ärivõimalus

7. oktoobril leidis aset Põhjamaade suurim toiduinnovatsiooni ja taimse toidu konverents Food Innovation Summit, mille korraldas Taimne Teisipäev. Konverentsi esinejad leidsid, et taimetoit pole enam kaugeltki nišiteema ja et taimsetesse toodetesse investeerimine on hea ärivõimalus. 

7. oktoobril toimus kolmandat aastat järjest toiduinnovatsiooni konverents Food Innovation Summit. Toiduettevõtetele suunatud videokonverentsil arutati kultiveeritud liha ja taimsete lihaanaloogide ärivõimaluste ja tehnoloogiliste väljakutsete üle. Konverentsil astusid teiste seas üles Oatly, Unileveri, Rimi ja Paulig Grupi esindajad. 

Osalejad olid ühel meelel, et taimseid tooteid ei tasu turundada mitte taimetoitlastele, vaid kõikidele elanikkonna segmentidele. Rimi ostudirektor Maris Rannus tõdes, et juba praegu on peamised taimsete toodete tarbijad fleksitaarlased ehk lihatarbimise vähendajad.

Küsimusele, mida saaksid nii ettevõtted kui üksikisikud keskkonna heaks teha, vastas Maris Rannus, et inimesed võiksid vähemalt ühel päeval nädalas eelistada taimset toitu. “Ettevõtetel, ja eriti jaekettidel, tasub kasutada ära ärivõimalus ja suurendada taimsete toodete mahtu ning variatiivsust,” lisas Rannus.

“Eesti elanikud tarbivad endiselt kolm korda rohkem liha, kui näevad ette Tervise Arengu Instituudi koostatud riiklikud toitumissoovitused. Hea uudisena näeme, et teadlikkus kasvab ja tarbimisvalikud on muutumas, sest hiljutise avaliku arvamuse uuringu kohaselt vähendavad 40% eestlastest lihatarbimist,” tõdes Taimse Teisipäeva kampaaniajuht Anna Kaplina. 
Food Innovation Summiti peakorraldaja on üle-eestiline rahvatervise kampaania Taimne Teisipäev. Kampaania eesmärk on aastaks 2040 vähendada Eesti elanike lihatarbimist 50% võrra.